fredag 1 oktober 2010

Kladdkaka

Jag kör alltid standardrecept på kladdkaka och tänkte igår att jag kanske skulle vara lite "crazy" och göra något annat recept och valde då Leilas "Min sega kladdkaka"
50 g smör
½ dl matolja
2 ägg
2 dl socker
1 dl farinsocker
2½ dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
50 g 70% choklad
  1. Sätt ugnen på 150 grader
  2. Smält smöret och tillsätt oljan
  3. Vispa ägg, socker & farinsocker pösigt och rör ner det varma smöret
  4. Blanda de torra ingredinserna och vänd ner i smeten
  5. Fyll en löstagbarform och stick ner grovt brutna chokladbitar
  6. Grädda i mitten av ugnen i ca 30 min
Den var smarrig men om jag ska vara ärlig vet jag inte om den var så mycket bättre än den vanliga kladdkakakan som man ju kan "pimpa" med lite allt möjligt.

3 kommentarer:

Sanne Erlandsson sa...

Den ser väldigt läcker ut. Har också provat denna, men jag tyckte som du att den inte var så speciell.

Cupcakesfluffan sa...

Leilas kladdkaka har jag inte provat, ser himla gott ut så jag kanske skulle testa den nästa gång jag gör kladdkaka

Erika - Bakglädje sa...

Jag har inte provat Leilas kladdkaka. Det är sällan jag gör kladdkaka men blev väldigt sugen nu.